ТОП-5 унікальних українських мостів через Дніпро
Мости є, насамперед, символічними конструкція, адже вигадані, аби сполучати – береги, міста, людей, країни.
Також вони абсолютно унікальні. Кожен міст зводиться під конкретну місцевість та задачу. Через українське Дніпро їх аж 28. Найстаріший з існуючих – Амурський. Його збудували ще у 1884 році.
З усіх ми обрали п’ятірку найскладніших. На момент зведення цих мостів більшість з них були ще й найсучаснішими у світі. Так вже сталося, що 4 з них розташовані в Києві.
Південний міст
Його висота – аж 135 м, тому міст є найвищим в Україні та одним з головних у столиці. З лівого на правий берег, або навпаки, ним курсують і авто, і потяги метро.
На момент відкриття у грудні 1990 року цей міст вважався найсучаснішим в Радянському Союзі, і коштував 112 мільйонів рублів, що еквівалентно близько 200 мільйонам доларів.
Основу конструкції складає височенний стовп – пілон, який сполучений з полотном мосту за допомогою сталевих канатів – вантів.
Дехто з киян порівнює конструкцію мосту з срібною арфою, яку наче тримає в руках міфічний велетень. Кажуть, що під час сильного вітру чути звуки, які нагадують чоловічий бас.
Роздивитись краще все можна ось на цих фото.
Фото від Elektra
Також вантовим є й найбільший міст Європи – Вашкуда Гама в Лісабоні, завдовжки більше 17 км. Однак, його,вантова частина коротша, ніж у Південного мосту, та і зводився він майже на 10 років пізніше.
Міст Патона
Фото від Івана Благова
Всього три місяці не дожив академік Євген Патон, аби особисто відкрити у листопаді 1953 року перший у світі суцільнозварний міст завдовжки більше півтора кілометри. До того часу поняття мостобудування та зварювання були несумісними.
Окрім автомобілів, до 2004 року ним їздили і київські трамваї. Однак під час реконструкції, колії демонтували, і тепер у Києві є дві трамвайні мережі: лівобережна і правобережна.
Міст метро
Два попередні мости на цьому ж місці – Миколаївський ланцюговий міст і міст імені радянської революціонерки Євгенії Бош – були зруйновані.
Сучасний міст Метро, як і Південний, також проектував Георгій Фукс, хоча збудували його на чверть століття раніше. Він має два яруси: зверху їздить метро, знизу – автомобілі.
Конструкція мосту настільки складна, що пояснити її доступно дуже складно, але спробуємо.
На момент зведення це був перший у світі арочний міст з великими прогонами – шістьма балками, довжиною 117 та 87 м. Кожна з арок складається з двох консолей – конструкцій, які одним боком прикріплені до опори мосту, а іншим – самі ж слугують опорою. Усе це скріплено арматурою та металевими болтами.
Мерефо-Херсонський міст
Його почали зводити ще до Першої світової, коли Дніпропетровськ називався Катеринославом, але двічі «заморожували» проект.
Всерйоз взялися за будівництво аж у 1932 році і добудували міст всього лише за 7 місяців. На той час він був найбільшим арочним мостом в Європі.
Подільський міст
Фото від Elektra
Його повна назва – Подільсько-Воскресенський мостовий перехід, і потрапив він до нашої добірки, так би мовити, авансом, замість Московського мосту. За рівнем завантаженості вони – потенційні конкуренти.Подільський міст будують з 1993 року, і планують завершити у 2013-ому. З назви зрозуміло, що з’єднає він найстаріший район столиці з лівим берегом. Як і Південним, тут їздитимуть і авто, і метро.
На вашу думку, котрі з українських мостів могли б потрапити до списку найбільш романтичних? Чекаємо на пропозиції в коментарях.
Коментарів немає